Saturday, December 6, 2014

Liiklusest

Tere jälle!

Kirjutan ka veidike liiklusest. Minu arust on see üliäge. Väga mõnus. Supercool.

Asi on selles, et Kekul on õigus, et sõiduradasi siin pole ja kõik sõidavad koguaeg kus tahavad. Aga signaali antakse ikka asja eest - ettevaatust mina sõidan; ära ületa teed; sõida kiiremini; ma nüüd pööran; ettevaatust; roheline tuli on, jne. Vähemalt minu arust.

Samuti on siin ohutu liigelda. Eestis ei julgeks ma elu sees autoteel autode kõrval kõndida või ületada 3-4 reaga ristmikku. Eestis on ju hinnanguliselt 6000-10 000 purjus juhti iga päev roolis. Siin, kuna alkot ja narkot põhimõtteliselt ei ole, kõik arvestavad sinuga. Kogu aeg saab üle tee, tuleb lihtsalt minna ja anda käega märku, et ma nüüd tulen.

See on umbes sama asi, kui Tallinnas Mere puiesteel pandi valgusfoor. No misjaoks? Enne oli see, et rahvast liikus palju, inimesed said kogu aeg üle ja kõik oli tore. Nüüd sõidetakse viimasel hetkel üle, vanamemmed ei jõua üle tee, autojuhid vihastavad jne. Kõike ei pea ülereguleerima.

Siin on tore ja orgaaniline liiklus, kus on jalakäijal kordades ohutum liikuda, kui Eestis.

PS! Bussi ega marsaga pole veel sõitnud, kuna tänavaadressid ja peatused on nagu on. Sõidame enamasti taksoga, mis on suht odav. Sõit kesklinna (ca 6.5 km) on maksnud 2-3 JOD (1 JOD on veidi üle euro). Üldjuhul liigume 2-3-4si, seega pole väga kallis.


No comments:

Post a Comment